Uçaklarda Piller: Neye izin verilir - nelere izin verilmez

Uçaklarda Piller: Neye izin verilir - nelere izin verilmez

Uçaklardaki pillere ne olur?
Genellikle hiçbir şey olmaz. Aksi takdirde lityum iyon pilli elektronik cihazlar gemide bulunmamalıdır. Ancak pillere uzun ömür ve güç veren lityum çok duyarlıdır.

Lityum-iyon pillerdeki elektrokimyasal reaksiyonlar kontrolsüz olursa, yangına ve patlamaya yol açabilecek ısı üretilir. Ve uçakta yangın çıkması iyi bir fikir değil. Ancak kabindeki yangınlar hızlı bir şekilde fark edilip söndürülebilir ancak kargo ambarında işler oldukça farklıdır.

Bu nedenle, lityumun uçakla taşınmasında riski en aza indirmeyi amaçlayan birçok kısıtlama ve sınırlama vardır. Çünkü bu tehlike çok gerçek: Havayolları ve Federal Havacılık Otoritesi veya Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği) gibi gözetim otoriteleri her yıl elektronik cihazların veya lityum-iyon pillerin uçakta kazaya neden olduğu birkaç vakayı kaydediyor. .

Bir uçağa kaç pil alabilirsin?
İster lityum-polimer, ister lityum-metal piller veya lityum-iyon pil olsun: Uçaktaki pillere ilişkin kısıtlamalar esasen lityum içeriği etrafında döner. Bu içerik, pil başına nominal enerji ve dolayısıyla yolcu başına düşen pil sayısı için aritmetik sınırlamalarla sonuçlanır.

Bireysel havayollarının sınırlarını ve kurallarını meslekten olmayan kişilerin anlaması zordur. Her şeyden önce, çünkü sadece pil türleri arasında farklılıklar yapılmaz, aynı zamanda yapı da rol oynar. Bazı örnekler:

Lityum içeriği 0,3 gramdan (LC) fazla veya kapasitesi 2,7 Wh'den (vat saat) fazla olan dahili lityum pillere sahip elektronik cihazlar - en azından güç hücresi yerinden çıkarılamıyorsa - yanınıza alınamaz. cihaz.
Ancak pili çıkarılabiliyorsa 2 gram veya 100 Wh lityum içeriğine kadar cihaz kabin içinde el bagajında ​​taşınabilir.
Genişletilebilir varyantın kapasitesi 100 Wh'den fazla ise havayolunun onayı alınmalıdır.
Kalıcı olarak takılan ve çıkarılabilir arasındaki fark özellikle önemlidir çünkü yüksek performanslı, sabit pillere sahip elektronik cihazlar genellikle el bagajına konulamaz (konulamaz) ve bu nedenle uçuş sırasında "kontrol edilmesi" daha zordur.

 

Yolcu başına mümkün olan maksimum pil sayısı ile, ilgili değerin tüm kategoriler için ayrı ayrı sayılmadığına, ancak eklendiğine dikkat edilmelidir:

Pillerin 100 Wh'den az olması durumunda, birçok havayolu yanınıza beş adede kadar pil almanıza izin verir. Hatta diğerleri 20 parçaya kadar izin verir.
Kapasiteleri 100 ile 160 Wh arasında ise, yolcu başına yalnızca iki pil uçağa yan yana getirilebilir.
 

Tıbbi cihazlar genel lityum ve güç sınırlarını aşabilir. Ancak uçağa alınabilmeleri için iyi sebeplerin olması ve havayollarının kabul etmesi gerekir.

Pilleri uçakta nasıl taşırım?
Şarj edilebilir pillerin uçakta güvenli bir şekilde taşınması, yeniden şarj edilebilir pillerin güvenli bir şekilde atılmasına benzer: Güç hücreleri, kontrolsüz bir elektrokimyasal reaksiyon önlenecek şekilde paketlenmeli ve saklanmalıdır.

  1. Pil, kayıtlı bagajda taşınacak bir cihazdan çıkarılabiliyorsa, pil ayrı olarak el bagajına yerleştirilmelidir.
  2. Çıkarılamıyorsa, cihaz tamamen kapatılmalı ve yanlışlıkla açılması önlenmelidir.Uçuş veya bekleme modlarına izin verilmez.
  3. Akü kontakları maskeleme ile kısa devrelere karşı emniyete alınmıştır.
  4. Her değiştirilen pil en iyi şekilde kendi plastik torbasına veya taşıma çantasına yerleştirilir.
  5. Lityum polimer piller (dronlar için) yarı boşaldıktan sonra

Bir amper yönergesi var mı?

Amper, bu anlamda bir amper kılavuzu olmasa bile, sürükleme limitlerinin belirlenmesinde rol oynar. Tüm piller, pili uçakta yanınızda götürmek için merkezi sınır olarak watt-saati (Wh) belirtmediğinden, genellikle amper kullanarak hesaplamak gerekir:

Amper Saat (Ah) x Voltaj (V) = Watt Saat (Wh)

Piller genellikle kapasiteyi miliamper saat (mAh) cinsinden gösterir. Hesaplama için, son rakamdan sonraki hayali virgülü üç basamak ileriye taşımanız yeterlidir:

Bir powerbank 20.000 mAh kapasiteye sahipse 20 Ah kapasiteye sahiptir. 5 V'luk bir voltaj 100 watt saat ile sonuçlanır. Harici bir yedek pil olarak güç bankası, havayollarının sınırlamaları dahilindedir.

İşinizi kolaylaştırmak istiyorsanız pil hesaplayıcımızı kullanın.

Peki ya uçaklardaki piller?
Alkali manganez içeren standart piller (örn. AA mignon) veya çinko-hava karışımlı işitme cihazları için piller lityum gerektirmez ve bu nedenle havayolları tarafından daha az katı bir şekilde sınırlandırılır. Bu aküler kargo bölmesinde olduğu kadar el bagajında ​​da taşınabilir, ancak aynı derecede iyi korunarak paketlenmelidir.

Burada miktar sınırı yoktur. Bununla birlikte, bir yolcu, lityum olmayan pillerle dolu bir valizin tamamını taşıyorsa, bagaj kontrol noktasında soru sorulmasına veya havaalanı güvenlik personeli ile anlaşmaya hazırlıklı olmalıdır.

Uçaktaki piller - bir bakışta en önemli kurallar:

 

  • Yedek piller genellikle sadece el bagajında ​​taşınabilir
  • Pil temas noktaları her zaman bantlanmış olmalıdır
  • Her biri 100 Wh'den az kapasiteye sahip maksimum beş pile izin verilir
  • 100 ve 160 Wh arasında maksimum iki pile izin verilir
  • Kapsayıcı kurallara rağmen, her havayolu yanınıza alabileceğiniz şeyler konusunda daha katı olabilir - uçmadan önce kuralları ve bilgi sayfalarını inceleyin!

 

Etiketler: Uçaklarda Piller
Aralık 30, 2022
Listeye dön
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı

Verilerinizin korunması bizim için önemlidir!

Web sitesinin performansını iyileştirmek, analizler yapmak ve size sizinle ilgili içerik sağlamak için çerezler ve Third-Party-Tools kullanıyoruz. Daha fazla bilgi altında tercihlerinizi istediğiniz zaman yönetebilirsiniz. Size mümkün olan en iyi teklifleri göstermek için kullanmanızı öneririz.
 Veri koruması    İletişim Bilgileri